Набір інструментів.


Панель Набор инструментов Corel Draw має повний набір інструментів, за допомогою яких можна малюватибудь-які елементарні графічні об’єкти і використовувати їх для побудови складних ілюстрацій. Панель найчастіше розташовується в лівій частині головного вікна, але її можна перемістити в будь-яке місце екрану. При натисканні кнопок, які мають в правому нижньому кутку чорний трикутник, відчиняється додаткова панель з кнопками, що розташовується горизонтально справа від натиснутої кнопки. Якщо цю додаткову панель перемістити в інше місце екрану, то в неї з’явиться заголовок. Вигля панелі Набор инструментов подано на рис.   .

Розглянемо детальніше кнопки панелі Набор инструментов.
Указатель – застосовується для виділення, переміщення і зміни розмірів об’єктів за допомогою мишки. Після виділення об’єктів для роботи з ними можна використовувати команди меню або панелі інструментів.
Фигура – дозволяє змінювати форму кривих шляхом зміни положення вузликів. Можна працювати з будь-якою лінією, кривою або фігурою, створеною за допомогою інструмента Кривая, Кривая Безье, Натуральное перо, Спираль. Можна змінювати форму прямокутника, еліпса, багатокутника і текстового об’єкту після перетворення їхніх контурів у криві (меню Монтаж, директива Преобразовать в кривую або натиснути Ctrl+Q.
Нож –дозволяє розімкнути контури і розбити об’єкти на окремі об’єкти або контури, Для виконання цієї операції достатньо клацнути мишею по контуру об’єкта.
Ластик – використовується для видалення частин об’єкта. Він видаляє ті частини обраного об’єкта, що перетинає. При цьому всі порушені ним контури об’єкта замикаються. При стиранні незамкнутих ліній і кривих Ластик розбиває їх на окремі ділянки, що закінчуються вузликами.
Застосування інструментів Нож або Ластик перетворить будь-який об’єкт у криву.
Масштаб – змінює масштаб перегляду зображення. Інший інструмент Панорама забезпечує переміщення сторінки ілюстрації всередині вікна документа.
Кривая – дозволяє малювати довільну лінію (при натиснутій лівій кнопці мишки).
Кривая Безье – застосовується для малювання плавних кривих по вузликах. При малюванні кожне клацання мишки приводить до появи нового вузлика, а вузлики з’єднуються один з одним сегментами. Зміною положеня вузликів, а також їх керуючих точок можна регулювати кривизну і форму кривих.
Натуральное перо – дозволяє малювати товсті криві і криві зі змінною товщиною. Так як створені інструментом Натуральное перо об’єкти складаються із замкнутих кривих, то до них можна застосовувати заливання.
Размер – забезпечує малювання ліній для вказівки розмірів на кресленнях. При малюванні виносної лінії на її кінці з’являється текстовий курсор, що дозволяє вводити пояснювальний текст. Розмірні лінії жорстко прив’язуються до об’єктів і завжди переміщуються разом з ним.
При виборі інструмента Размер автоматично з’являється Панель свойств, у якій передбачено п’ять типів інструмента Размер:
-        вертикальный размер;
-        горизонтальный размер;
-        наклонный размер;
-        выносная линия;
-        угловой размер.
Соединительная линия – дозволяє з’єднувати об’єкти лініями. Такі лінії жорстко прив’язані до об’єктів і переміщуються разом з ними. З’єднувальні лінії зручно застосовувати при малюванні блок-схем.
Прямоугольник – дозволяє малювати прямокутники і квадрати.
Эллипс – дозволяє малювати еліпси і кола.
Многоугольник – застосовується при малюванні банатокутників і зірок.
Спираль – дозволяє малювати криву типу спіраль.
Разлиновать бумагу – накреслює сітку.
При малюванні геометричних фігур їх розміри відображаються в рядку стану.
Текст – застосовується для введення рядку тексту в будь-яке місце сторінки. Для введення фігурного тексту (графічний об’єкт) необхідно встановити курсор в потрібне місце і клацнути лівою кнопкою мишки. Текст можна вводити після появи вертикальної риски текстового курсору. Якщо після появи текстового курсору двічі клацнути по кнопці, то текст вводиться за допомогою діалового вікна Редактирование текста. Простий текст вводиться у спеціальний блок  (прямокутник). Блок створюють при натискуванні лівої кнопки мишки і одночасному переміщенні мишки (малють прямокутник потрібних розмірів). В цей прямокутник текст можна вводити безпосередньо або завантажити з буферу чи файла, використовуючи операцію імпорту.
Интерактивная заливка – дозволяє робити заливання об’єктів, використовуючи мишу і Панель свойств. Головна перевага цього інструмента в тому, що він забезпечує безпосередній контроль процесу градієнтного заливання. За допомогою мишки встановлюється напрямок, розміщення і колір заливання, а всі інші параметри задаються за допомогою Панели свойств.
Интерактивная прозрачность – використовується для керування прозорістю обраного об’єкта. Вид прозорості (Сплошная, Градиентная, Узорная, Текстурная) і її параметри задаються в Панели свойств.
Интерактивное перетекание – застосовується для створення перетікання одного об’єкта в інший. Для керування цим процесом використовується Панель свойств і мишка.
Всі графічні об’єкти мають контур (абрис) і заливання. Абрис – це лінія, що оточує об’єкт . Заливання – вміст об’єкту (його колір чи візерунок)ю
Абрис – відчиняє спливаючу панель Абрис, що містить кнопки Диалог, Перо Абриса, Диалог Цвет абриса, Свиток абриса, Без абриса і шість кнопок, що задають фіксовані значення товщини лініії. Використовуючи ці інструменти, можна встановлювати для кожного об’єкта розмір, форму і колір абрису. Можна також змінювати форму кінця ліній і об’єктів із незамкнутими контурами. Вони можуть мати звичайні, підрізані або загострені кінці з наконечниками або іншими фігурами на кінці. Наконечники можна створювати або змінювати їх форму в діалоговому вікні Редактирование наконечника (Абрис/Перо абриса/Атрибуты абриса/Параметры).
Заливка – відкриває спливючу панель Заливка, що містить кнопки: Диалог Однородная заливка, Диалог Градиентная заливка, Диалог Заливка узором, Диалог Заливка текстурой, Диалог Заливка узором Post Script, Удалить заливку, Свиток Цвет, Свиток Заливка. За допомогою діалогових вікон і сувоїв задаються відповідні параметри заливань.
Заливанням об¢єкта називається заповнення кольором або візерунком простору, обмеженого його замкнутим контуром. Об¢єкт вважається прозорим, якщо в нього немає заливання або його заливання було  вилучене. Частіше всього застосовуються наступні заливання: однорідне, градієнтне, заливання візерунком, заливання текстурою.
При однорідному заливанні об¢єкт отримує однорідний колір. Швидке заливання об¢єкта суцільним кольором можна виконати за допомогою Цветовой палитры.
При градієнтному заливанні здійснюється перехід між кольорами по лінійній, радіальній, конічній або прямокутній траєкторії. Є два типи градієнтних заливань – двоколірні  користувальницькі. При користувальницькому заливанні можна створювати ряд різноманітних кольорів, змінювати напрямок заливання, додавати проміжні кольори, змінювати кут заливання.
При заливанні візерунком застосовуються елементарні симетричні зображення, що підходять для створення мозаїки. Як візерунки можна використовувати растрові або векторні зображення. Прості візерунки можна створювати в самій програмі. Існує три типи візерунків: двоколірний, повноколірний і растровий.
При заливанні текстурою використовуються фрагменти зображення, для надання об¢єкту вигляду натурального матеріалу: дерева, шкіри, мармуру, металу і т.д. Заливанням Post Script називається заливання візерунком, створеним за допомогою мови Post Script. Вони дуже складні, і для прискорення роботи з такими об’єктами при їхньому відображенні на екрані використовуються літери “PS”, а не сам візерунок (якщо не ввімкнуто якісний перегляд).

Немає коментарів:

Дописати коментар